Pages

Friday 16 May 2014

Ajar Anak Menulis

Kemahiran menulis adalah sangat penting untuk diajar kepada anak selain kemahiran membaca dan mengira.

Kanak-kanak berusia lingkungan 1-2 tahun biasanya sudah dapat menggunakan motor halus mereka dengan memegang pen atau pensel dan menconteng. Kemudian pada usia 2-3 tahun mereka lebih mahir memegang pensel dan di waktu ini ibubapa boleh melatih anak mewarna. Proses mewarna ini sebenarnya latihan awal untuk mengajar anak menulis.

Jika anak sudah mahir mewarna dengan baik mengikut gambar tanpa terkeluar, ini bermaksud anak kita telah pandai mengawal pergerakan pensel tersebut. Jadi teruskan melatih anak menulis sehingga pandai.

Saya ingin kongsikan salah satu produk yang kami jual di BayiBijak iaitu set buku tulis dan padam.
Set buku ini merupakan produk kami yang mendapat permintaan yang sangat tinggi. Kelebihannya ialah anak boleh menulis di atas buku ini menggunakan marker pen, dan kemudian boleh memadam kembali tulisan tersebut dan menulis lagi dan lagi. Anak boleh menulis mengikut titik-titik halus yang ada. Malah gambar-gambar di dalam buku ini sangat cantik dan boleh menarik minat anak. Sambil menulis, anak boleh belajar membaca dan mengenal perkataan dan benda baru di sekelilingnya.

Set 8 buku tulis dan padam

Sejujurnya, inilah buku kesukaan anak-anak saya ! Amar dan azzam memang suka dengan buku yang berwarna warni ini, malah diorang semakin suka apabila tulisan mereka boleh dipadam kembali. 




Senarai tajuk dalam set ini : 

1.Mari Belajar Menulis Abjad huruf kecil 

2.Mari Belajar Menulis Abjad Huruf besar 
3.Mari Belajar Menulis Nombor, Bentuk dan Warna 
4.Mari Belajar Menulis Badan Saya 
5.Mari Belajar Menulis Binatang 
6.Mari Belajar Menulis Kenderaan 
7.Mari Belajar Menulis Buah-Buahan dan Sayuran 
8.Mari Belajar Menulis Jawi 



Setiap buku mengandungi 8 muka surat termasuk kulit buku

Apa Komen Pembeli Kami Tentang Buku Ini? 

KOMEN 1:
"Adik paling bongsu berumur 1 thn lebih menganggu adik pharez berumur 3 thn lebih yang sedang belajar menulis..namun x menjadi masalah kerana buku yang kotor & di conteng senang/mudah untuk d bersihkan...terima kasih kepada Pn. Noraini (Bayi Bijak) kerana memperkenalkan set buku ini...anak2 sukakannya. " - PN JUDITH JOLIS

KOMEN 2 : 
" As salam..
Sangat berpuas hati dengan koleksi buku tulis padam ni. Saiz buku yang amat sesuai dengan peringkat umur anak-anak saya (3+ & 5+) , gambar berwarna yang cantik dan sangat praktikal.. Anak-anak saya amat teruja dan sukakanya " - Pn Hafizah Hamzah


KOMEN 3 : 
"Terima kasih kepada BayiBijak kerana memperkenalkan aneka buku tulis dan padam. Ahmad Wirdas Iman begitu seronok apabila menerima bungkusan parcel yang dia anggap adalah hadiah harijadi dia. Ahmad Wirdas Iman menjadi lebih seronok dan bersemangat untuk belajar menulis dengan ilustrasi gambar yang menarik, warna warna ceria mampu menarik minat iman untuk terus tekun belajar menulis dengan bantuan ayahda iman. iman ckp ' eh boleh hilang yang iman tulis tadi'...hehe sungguh lucu..saya harap dengan adanya buku buku tulis dan padam ini iman semakin bijak menggunakan kemahiran motor spt menulis dan melukis dgb jayanya. Doakn iman yer..semoga thn depan iman dapat mempratikkn kemahiran ini apabila iman naik ke sekolah tadika ."


Ibu kepada Ahmad Wirdas Iman , 3 tahun 9 bulan

Lagi komen di sini 


Panduan Penting Kepada Ibu Bapa

1. Selepas anak siap menulis pastikan tulisan dipadam terus sebelum disimpan untuk memastikan buku sentiasa bersih

2. Seeloknya menggunakan whiteboard marker pen yang bersaiz kecil untuk memudahkan anak menulis dan sama saiz dengan pensel bagi membolehkan anak belajar memegang pensel dengan betul. Whiteboard marker diberi dalam pakej tetapi jika habis dakwat boleh dibeli whiteboard marker biasa di kedai berhampiran anda.

3. Jika anak suka menconteng dinding pastikan ibu meluangkan masa menulis bersama anak supaya anak tidak menconteng dinding rumah dengan marker pen. 

KELEBIHAN SET INI

1. Set buku ini mengandungi 8 buah buku yang berwarna warni dan menarik.
2. Boleh tulis dan dipadam kembali, sangat menjimatkan dan jika dijaga elok buku ini boleh digunakan untuk anak-anak yang lain.
3. Anak boleh belajar membaca, mengira, menulis, mengenal perkataan dan benda baru di sekelilingnya.
4. Diperbuat dari kertas yang kalis air. Tidak boleh diconteng oleh pen dan pensel hanya gunakan whiteboard marker sahaja.

TAWARAN MENARIK 



Promosi ; dengan pembelian Set buku tulis padam ini anda akan dapat percuma 3 marker pen dan juga buku mengenal huruf upin iin dan buku mewarna upin ipin!
Harga set ini hanya RM 63 SM/ RM 65 SS termasuk poslaju.

Cara Order ;
SMS/WHATSAPP/ Puan Aini 013 4036390 

terima kasih =)


No comments:

Post a Comment