Pages

Wednesday 12 March 2014

Set Membaca Bacalah Anakku Guna Kaedah Fonik/Fonetik

APA ITU KAEDAH FONETIK ?

Kaedah fonetik ialah kaedah mengajar membaca dengan menekankan bunyi abjad tanpa mengajar nama-nama huruf. Dalam kaedah ini, anak-anak tidak perlu mengetahui nama-nama huruf kerana nama-nama huruf ini tidak bermakna untuk belajar membaca. Menurut pandangan Dr Diane McGuinness yang menulis buku Why Our Children Can't Read, beliau mengatakan bahawa , "Teaching ABC is the first roadblock to reading" 

BOLEH MEMBACA DALAM MASA 3 BULAN SAHAJA

Kaedah ini sangat mudah dan sesuai digunakan untuk kanak-kanak seawal 3 tahun lagi. Pada dasarnya untuk kaedah ini, ABC tidak perlu diajar kerana nama huruf tidak diperlukan langsung untuk membaca. Oleh itu jangan risau jika anak tidak tahu ABC. Namun tidak ada masalah untuk mengajar ABC setelah anak pandai membaca dengan kaedah fonik.


Keratan video bunyi fonik dalam VCD panduan mengajar yang disertakan dalam Set Bacalah Anakku


SET MEMBACA BACALAH ANAKKU 

Set membaca bacalah anakku yang diasaskan oleh Puan Nik Eliani dan suaminya ini telah banyak membantu ribuan pelajar untuk membaca awal usia. Set ini mengandungi 8 buah buku yang bertulisan besar, gambar yang jelas dan menarik, serta kertas yang berkualiti. Di dalam set ini juga disertakan VCD panduan mengajar bunyi huruf. Contoh kandungan VCD adalah seperti video di atas. Kemudian ada buku panduan ibu bapa serta set flashcard.

HUBUNGI PN.AINI 013 4036390 UNTUK PERTANYAAN PRODUK


Cara untuk mengajar menggunakan set membaca ini disertakan sekali untuk ibu bapa. Jika masih ragu-ragu ibu bapa yang membeli set membaca ini dari kami boleh menghubungi saya untuk mendapat bimbingin jika masih kurang jelas. Kami juga ada menyediakan kumpulan sokongan di Facebook untuk sokongan kepada ibu bapa khas untuk yang membeli set membaca dari BayiBijak, bagi mengajar anak mereka sendiri di rumah serta berinteraksi bersama ibu bapa lain.


TESTIMONI KEBERKESANAN SET MEMBACA INI 



keratan akhbar Harian Metro,  Rabu, 12Mac2014



IBU BAPA BERKONGSI PENGALAMAN KEJAYAAN MENGAJAR ANAK DENGAN SET INI  DI FACEBOOK PAGE BAYI BIJAK.



SARANAN BUAT IBU BAPA

Pengasas set membaca ini menekankan kepentingan ibu bapa mengajar anak membaca sendiri di rumah, bukannya menyerahkan tugas ini kepada guru semata-mata. Dengan kaedah ini, ibu bapa boleh mengajar anak seawal 3 tahun dan dalam masa beberapa bulan sahaja mereka akan mahir membaca. Malah anak-anak yang membaca bersama ibu bapa lebih cepat mahir berbanding yang diajar di kelas.

SARANAN PENGASAS KEPADA IBU BAPA


PROMOSI 3 SET MEMBACA PERCUMA 3 POSTER ALIF BA TA !! 

HARGA SET BACALAH ANAKKU = RM40
HARGA SET READ EASY = RM45
HARGA SET AL FURQAN = RM30

KOS POS = BERBEZA MENGIKUT ITEM DAN TEMPAT



BERMINAT?

1. HUBUNGI PUAN AINI
013-4036 390
 (CALL/WHATSAPP SHJ)

UNTUK HARGA PAKEJ, ORDER DAN PERTANYAAN,

ATAU BOLEH MESEJ KAMI  DI SINI SEKARANG !


EMEL : chy.aini85@gmail.com



2 comments:

  1. assalamualaikum puan aini,saya berminat utk mendapatkan set bacalah anakku

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikummussalam wbt puan, boleh sms/whatsApp saya 013 4036390 untuk cara order ye =)

      Delete